• Home
  • Mancare sanatoasa
0 0
Mancare sanatoasa

Share it on your social network:

Or you can just copy and share this url

Bookmark this recipe

You need to login or register to bookmark/favorite this content.

Mancare sanatoasa

  • Medium

Directions

Share

Mancare sanatoasa – reguli de bază pentru o viaţă ferită de boli!

O mancare sanatoasa echilibrata ofera toate:

  • energia pe care trebuie să o păstrați activă pe tot parcursul zilei
  • nutrienții necesari pentru creștere și reparații, ajutându-vă să rămâneți puternici și sănătoși și la prevenirea bolilor legate de regimul alimentar

Menținerea activă și consumul de mancare sănătoasa echilibrata vă poate ajuta, de asemenea, să vă mențineți o greutate sănătoasă. Deficiențele anumitor elemente nutritive cheie – cum ar fi vitamina A, B, C și E și zincul, fierul și seleniul – pot slăbi anumite părți ale sistemului imunitar.

Mancare sanatoasa
Mancare sanatoasa

Diabetul de tip 2

Menținerea unei greutăți sănătoase și consumarea unei alimentații echilibrate care are un conținut scăzut de grăsimi saturate și fibre bogate în boabele integrale poate ajuta la reducerea riscului de apariție a diabetului de tip 2.

Sanatatea inimii

O mancare sanatoasa bogata in fructe, legume, cereale integrale si lactate cu continut scazut de grasimi poate ajuta la reducerea riscului de aparitie a bolilor de inima prin mentinerea tensiunii arteriale si a nivelului de colesterol. Tensiunea arterială ridicată și colesterolul pot fi un simptom de prea multa sare și grăsimi saturate in dieta dumneavoastră. Consumul de pește uleios – cum ar fi somonul și păstrăvul – în fiecare săptămână poate, de asemenea, ajuta la scăderea riscului de apariție a bolilor de inimă. Nivelurile ridicate de acizi grași omega-3 din peștele gras sunt bune pentru sănătatea inimii.

Oase puternice și dinți

O dieta bogata in calciu pastreaza dintii si oasele puternice si poate ajuta la incetinirea pierderii osoase (osteoporoza) asociata cu imbatranirea. Calciul este, de obicei, asociat cu produse lactate, dar puteți obține și calciu consumând:

  • sardine sau somon conservat (cu oase)  
  • legume verde închis – cum ar fi kale și broccoli     
  • alimentele fortificate cu calciu – cum ar fi produsele din soia, sucurile de fructe și cerealele

Deoarece vitamina D ajută organismul să absoarbă calciul, asigurați-vă că ieșiți în afară (corpul dumneavoastră primește vitamina D de la soare) și aveți o mulțime de alimente care conțin vitamina D în dieta dumneavoastră – cum ar fi peștele uleios și cerealele fortificate.

Controlul greutății

Mancarea sanatoasa in  care include o mulțime de fructe, legume, cereale integrale și o cantitate moderată de grăsimi nesaturate, carne și lactate vă poate ajuta să mențineți o greutate constantă. Având o varietate bună de aceste alimente în fiecare zi lasă mai puțin spațiu pentru alimentele bogate în grăsimi și zahăr – o cauză principală de creștere în greutate. Împreună cu exercițiile fizice,mancarea sanatoasa în proporții corecte vă poate ajuta să scăpați în greutate, să scădeți nivelul colesterolului și tensiunea arterială și să scădeați riscul de diabet de tip 2.

(Visited 78 times, 1 visits today)

Alina Retete

Recipe Reviews

There are no reviews for this recipe yet, use a form below to write your review
Miere de manuka
previous
Miere de manuka
next
Tocanita de cartofi si mazare
Miere de manuka
previous
Miere de manuka
next
Tocanita de cartofi si mazare

Add Your Comment

Translate »