• Home
  • Mancare de stevie
0 0
Mancare de stevie

Share it on your social network:

Or you can just copy and share this url

Bookmark this recipe

You need to login or register to bookmark/favorite this content.

Mancare de stevie

  • Medium

Directions

Share

Beneficiile consumului de stevie

Mancare de stevie sanatoasa. Stevia este o planta care apare la inceputul primaverii si nu trebuie sa lipseasca dintr-o alimentatie sanatoasa. Este de mare ajutor persoanelor care sufera de diabet deoarece stabilizeaza nivelul de zahar din sange. Este bogata in vitamine si minerale esentiale pentru organism si intareste sistemul imunitar. Mancare de stevie si beneficiile ei.

Stevia este o planta bogata in vitamine (C si K), saruri minerale (potasiu, fosfor, magneziu, calciu, fier, zinc), proteine si fibre.

Din cele mai vechi timpuri stevia este cunoscuta ca o planta medicinala si a fost folosita in medicamente traditionale. Are proprietăți antiscorbutice, astringente, colagogue, depurative, homeopate și laxative, care are efecte benefice pentru menținerea sănătății generale.

Mancare de stevie
Mancare de stevie

Sănătatea pielii

Studiul efectuat arată că aportul ridicat de vitamina C ajută la scăderea aspectului ridurilor, uscăciunea pielii și, de asemenea, încetinește procesul de îmbătrânire. Vitamina C este vitală pentru tendoanele, pielea, vasele sanguine și ligamentele. Ea accelerează procesul de vindecare și formează și un țesut cicatricial. Dovezile arată că crema de piele cu vitamina C reduce roșeața pielii. Sanatatea pielii poate fi mentinuta cu o dieta adecvata, bogata in antioxidanti, care ajuta la prevenirea cancerului de piele.

Îmbunătățește dispoziția

Neurotransmițătorii depind de cantitatea adecvată de fier din sânge pentru a menține starea de spirit pozitivă. Starea de spirit depinde de echilibrul hormonilor, cum ar fi serotonina, dopamina și altele. Atunci când nivelurile scăzute de oxigen sunt prezente în organism, creierul nu poate sintetiza corect. Deficiența de fier duce la somn rău, starea de spirit slabă, lipsa de motivare și un nivel scăzut de energie. Sentimentele de anxietate sau de depresie ușoară sunt contribuția  deficitului de fier.

Previne bolile oculare

Beta-carotenul sub formă de vitamină A ajută la prevenirea degenerării maculare, care este una dintre cauzele orbirei legate de vârstă. Studiul arată că un aport de vitamina E, vitamina C, vitamina E, cupru și zinc a redus șansele de degenerare maculară cu 25%. De asemenea, studiul arată că o picătură in ochi cu vitamina A ajută la tratarea eficientă a ochilor uscați. O formă modificată de vitamina A ajută la încetinirea creșterii bolii lui Stargardt, care cauzează pierderea vederii la tinerii.

Tratamentul osteoporozei

Magneziul este necesar pentru formarea oaselor, a impactului asupra celulei osoase, care ajută la creșterea densității oaselor. Magneziul ajută la menținerea echilibrului vitaminei D din sânge, care gestionează homeostazia osoasă. Consumul ridicat de magneziu ajută la creșterea densității minerale a oaselor. Consumul ridicat de magneziu previne osteoporoza și deficiența de magneziu.

Detoxifica corpul

Rinichii joacă un rol vital în organism. Elimină excesul de molecule organice prezente în sânge. Fosforul este esențial pentru funcționarea rinichilor și, de asemenea, detoxifică organismul prin eliminarea deșeurilor și a toxinelor prin urinare. Rinichii si organele digestive depind de electroliti precum potasiu, fosfor si magneziu pentru a echilibra nivelul de apa, sodiu, acid uric si grasime in organism.

Utilizări tradiționale   

  • Frunzele de stevie sunt folosite ca un ajutor pentru intepaturile cu urzici în Europa de Vest.
  • Rădăcinile și frunzele sunt folosite în medicina tradițională austriacă pentru tratarea infecțiilor virale.
  • Laptele din frunza de stevie conține tanini, precum și acid oxalic, care sunt considerați astringenți.
  • Frunzele sunt, de asemenea, folosite pentru a calma eczemele si arsurile.     
  • Ceaiul preparat din rădăcină este folosit pentru a vindeca arsurile.

Cum se mananca stevia

  • Ar putea fi uscat pentru utilizare ulterior.    
  • Tulpinile și semințele ar putea fi consumate fie crude, fie fierte.     
  • Semințele sunt folosite ca faina,macinate într-o pulbere și folosite pentru a face clătite.
  • Sămânța este prăjită sau un substitut perfect pentru cafea.     
  • Frunzele sunt consumate cand sunt verzi
(Visited 64 times, 1 visits today)

Alina Retete

Recipe Reviews

There are no reviews for this recipe yet, use a form below to write your review
Mancare de praz
previous
Mancare de praz
Mancare de ciuperci
next
Mancare de ciuperci
Mancare de praz
previous
Mancare de praz
Mancare de ciuperci
next
Mancare de ciuperci

Add Your Comment

Translate »