• Home
  • Mancare de cartofi
0 0
Mancare de cartofi

Share it on your social network:

Or you can just copy and share this url

Bookmark this recipe

You need to login or register to bookmark/favorite this content.

Mancare de cartofi

  • Medium

Directions

Share

Mancarea de cartofi si beneficiile pentru sanatate

Mancare de cartofi sanatoasa. Cartofii sunt tuberculi comestibili, disponibili în întreaga lume și pe tot parcursul anului. Acestea sunt relativ ieftini pentru ai crește si bogati în nutrienți. Mancare de cartofi gustoasa.

Cartofii au scăzut în popularitate în ultimii ani, datorită interesului pentru alimentele cu conținut scăzut de carbohidrați. Cu toate acestea, fibrele, vitaminele, mineralele și fitochimicalele pe care le furnizează pot ajuta la îndepărtarea bolilor și pentru sanatate. Cartofii au fost inițial domesticiți în Anzii Cordilieri din America de Sud acum 10.000 de ani. Exploratorii spanioli le-au introdus în Europa la începutul secolului al XVI-lea.

Mancare de cartofi
Mancare de cartofi

Iată câteva puncte cheie despre cartofi:

  •     Unele dovezi sugerează că cartofii ar putea ajuta la reducerea inflamației și a constipației    
  •     Un cartof mediu conține aproximativ 164 de calorii și 30% din doza zilnică recomandată de B6

Beneficii

Un aport ridicat de fructe și legume poate beneficia de sănătate și de a reduce riscul multor condiții de sănătate legate de stilul de viață. Cartofii conțin substanțe nutritive importante, chiar și atunci când sunt gătiti.

Sănătatea osoasă

Fierul, fosforul, calciul, magneziul și zincul din cartofi ajută organismul să construiască și să mențină structura și forța oaselor. Fierul și zincul joacă roluri esențiale în producerea și maturarea colagenului. Fosforul și calciul sunt importante atât în ​​structura osoasă, dar este esențial să se echilibreze cele două minerale pentru o mineralizare adecvată a oaselor. Prea mult fosfor și prea puțin calciu au ca rezultat pierderea osoasă și contribuie la osteoporoză.

Tensiune arteriala

Un aport scăzut de sodiu este esențial pentru menținerea unei presiuni sanguine sănătoase, dar creșterea aportului de potasiu poate fi la fel de importantă. Potasiul încurajează vasodilatația sau lărgirea vaselor de sânge. Potasiul, calciul și magneziul sunt prezente în cartofi. Acestea s-au dovedit a scădea în mod natural tensiunea arterială.

Sanatatea inimii

Conținutul fibrelor in cartof, potasiu, vitamina C și vitamina B6, împreună cu lipsa de colesterol, susțin sănătatea inimii. Cartofii conțin cantități semnificative de fibre. Fibrele ajută la scăderea cantității totale de colesterol din sânge, reducând astfel riscul bolilor de inimă.

Inflamaţie

Colina este un nutrient important și versatil care este prezent în cartofi. Ajută la mișcarea musculară, starea de spirit, învățarea și memoria. De asemenea, asistă în:     

  • menținând structura membranelor celulare     
  • transmiterea impulsurilor nervoase     
  • absorbția grăsimilor     
  • dezvoltarea timpurie a creierului

Un cartof mare conține 57 mg colină. Barbatii adulti au nevoie de 550 mg, iar femeile de 425 mg pe zi.

Cancer

Cartofii conțin acid folic. Acidul folic joacă un rol în sinteza și repararea ADN-ului, și astfel împiedică formarea mai multor tipuri de celule canceroase din cauza mutațiilor din ADN. Aportul de fibre din fructe și legume, cum ar fi cartofii, este asociat cu un risc redus de cancer colorectal. Vitamina C și quercetinul funcționează și ca antioxidanți, protejând celulele împotriva daunelor produse de radicalii liberi.

Pregătirea și gătitul cartofilor

Conținutul de vitamine, minerale și fibre din cartofi este în mare parte în coaja, deci este mai bine să le consumați cu coaja. Cartofii pot fi fierti cu mentă și presați cu piper negru sau aburit pentru a păstra mai multe dintre vitaminele solubile în apă. Pentru a face o salată sănătoasă de cartofi, fierbeți cartofii, lasati-i să se răcească, apoi adăugați usturoi proaspăt tocat, menta și ulei de măsline.

(Visited 111 times, 1 visits today)

Alina Retete

Recipe Reviews

There are no reviews for this recipe yet, use a form below to write your review
Mancare de linte rosie
previous
Mancare de linte rosie
Salata de spanac si cruditati
next
10 Idei de mancare
Mancare de linte rosie
previous
Mancare de linte rosie
Salata de spanac si cruditati
next
10 Idei de mancare

Add Your Comment

Translate »