0 0
Mananc sanatos

Share it on your social network:

Or you can just copy and share this url

Bookmark this recipe

You need to login or register to bookmark/favorite this content.

Mananc sanatos

  • Medium

Directions

Share

Cum sa  mananc sanatos?

Mananc sanatos, traiesc echilibrat. Mâncarea sănătoasă nu este întotdeauna ușoară, dar angajarea într-o dietă sănătoasă poate fi una dintre cele mai inteligente decizii pe care le luați vreodată. De ce? Nu numai că puteți mânca bine și vă face sa arătati si sa va simțiti mai bine, puteti deasemenea  economisi bani pe cheltuielile viitoare pentru sănătate.

Sa mananc sanatos, înseamnă sa renunt la toate alimentele care au un conținut ridicat de zahăr, grăsimi saturate și sodiu. Aceasta include cele mai multe alimente fast-food, sucuri, snacks-uri procesate cum ar fi chips-uri și biscuiții.

Mananc sanatos
Mananc sanatos

Cheia pentru o dieta sanatoasa este:

  • Consuma cantitatea potrivita de calorii pentru cat de activ esti, astfel incat sa echilibrezi energia pe care o consumi cu energia pe care o folosesti. Dacă mananci sau bei prea mult, vei pune în greutate. Dacă mananci și bei prea puțin, veți pierde în greutate.
  • Manancă o gamă largă de alimente pentru a vă asigura că obțineți o dietă echilibrată și că organismul dumneavoastră primește toate substanțele nutritive de care are nevoie.

Se recomandă ca bărbații să aibă în jur de 2.500 de calorii pe zi. Femeile ar trebui să aibă în jur de 2.000 de calorii pe zi. Majoritatea adulților consumă mai multe calorii decât au nevoie și ar trebui să mănânce mai puține calorii.

Mananca o mulțime de fructe și legume

Se recomandă să mâncăm cel puțin cinci porții dintr-o varietate de fructe și legume în fiecare zi. E mai ușor decât suna. De ce să nu tăiați o banană peste cerealele pentru micul dejun. Sucul de fructe 100% din fructe, sucul de legume și piureurile de fructe nu pot fi luate în calcul decât în ​​proporție de maxim o porție din ziua dvs. De exemplu, dacă aveți două pahare de suc de fructe și o piersică într-o singură zi, acest lucru este doar o singură porție.

Consuma peste – inclusiv o porție de pește uleios

 Peștele este o sursă bună de proteine ​​și conține multe vitamine și minerale. Scopul de a mânca cel puțin două porții de pește pe săptămână, inclusiv cel puțin o porție de pește uleios. Uleiul de pește conține omega-3, care poate ajuta la prevenirea bolilor de inimă.

Dacă mâncați în mod regulat o mulțime de pești, încercați să alegeți o varietate cât mai largă posibil. Puteți alege peste proaspat, congelat și conservat: însă nu uitați că peștii conservați și afumați pot fi bogat in sare.

Mananca mai putina sare – nu mai mult de 6g pe zi pentru adulti

Prea multa sare poate creste tensiunea arteriala. Persoanele cu tensiune arterială crescută au mai multe șanse de a dezvolta boli de inimă sau un accident vascular cerebral. Aproximativ trei sferturi din sarea pe care o consumăm este deja în alimentele pe care le cumpărăm, cum ar fi cerealele pentru micul dejun, supele, pâinea și sosurile. Mai mult de 1,5g de sare la 100g înseamnă că alimentele sunt bogate în sare. Adulții și copiii peste 11 ani ar trebui să mănânce nu mai mult de 6 g de sare (aproximativ o linguriță de linguriță) pe zi. Copiii mai mici ar trebui să aibă și mai puțin.

Fiti activi pentru o greutate sanatoasa

Alimentatia sănătoasa și echilibrata joacă un rol esențial în menținerea unei greutăți sănătoase, care este o parte importantă a sănătății generale. Fiind supraponderali sau obezi poate duce catre diabetul de tip 2, anumite tipuri de cancer, boli de inimă și accident vascular cerebral. A fi subponderal ar putea afecta, de asemenea, sănătatea dumneavoastră.

(Visited 75 times, 1 visits today)

Alina Retete

Recipe Reviews

There are no reviews for this recipe yet, use a form below to write your review
previous
Mazare cu carne de porc
Lasagna
next
Lasagna
previous
Mazare cu carne de porc
Lasagna
next
Lasagna

Add Your Comment

Translate »